9 Şubat 2011 Çarşamba

Lucid Dreaming

Gercekten yapabiliyorum..Bilerek ve isteyerek degil ama yapiyorum. Bazen ruyamda ruyada oldugumun farkinda oluyorum. Oyle boyle degil, o an nasil bir senaryonun icinde olursam olayım, bir anda anliyorum aslinda yani gercekte nerede yattigimi, uyudugumu, hangi tarihte oldugumuzu ve gorduklerimin, hepsinin, herkesin bir ruya oldugunu. Hatta bazen bunun bir ruya oldugunu anladigimda etrafima bakiyorum "vayy bee gercek gibi hersey..ama madem bu ruya su yuksek balkondan atlasam birsey olmaz! hep merak etmistim.." diye dusunuyorum mesela..Bu durumda gercekten ruyada miyim degil miyim bunu anlamam zor oluyor cogu zaman, hersey o kadar gercek ki ya ruya degilse ve yere cakilirsam diye korkuyorum. Biraz once bu konuda okudugum bir web sayfasi soyle "reality check" yontemleri oneriyor..
1-Acaba ruyada miyim diyorsaniz buyuk ihtimalle ruyadasiniz..
2-Hemen bir yazi okuyun ya da saate bakin, kafanizi cevirin, tekrar bakin, ruyadaysaniz eger yazilar degisecektir; hatta yazi ya da rakam yerine hic bilmediginiz tuhaf sekiller goreceksiniz. Ama mumkunse bir dijital saate bakin, cunku analog saatler ayni sekilde kalabilirler..
3-Ellerinize bakin, ruyadaysaniz normal gorunmeyecekler..
4-Aynaya bakin, ruyadaysaniz normal gorunmeyecek ve hatta aynanin icinden gecebileceksiniz....vs vs.
Bir sonraki sefere mutlaka deneyecegim. Ruyada oldugumdan emin olduktan sonra en zevkli kisim geliyor..Gercekten yapabildiklerim muazzam..Bir seferinde dunyanin uzerinde, yorungede ucmustum mesela ve yeryuzunu gece ucakla ucarken gorebileceginiz gibi karanlik ama yerlesim bolgeleri isil isil izlemistim ve Hindistan, Asya uzerinden gecmistim. Yuzume carpan ilik esintiyi ve mutlak sessizlikte duydugum bu ruzgar ugultusununun ruya oldugunu kimse anlatamaz bana.Tamamen gercekti..Bir kez dedigim gibi yuksek bir balkondan atladim, bir kez catidan atladim, bir seferinde (seneler once) tabancayla vurulmak nasil hissettirir cok merak ediyordum(neden bilmiyorum muhtemelen izledigim bir filmden oturu) bunu hissettim direk, intihar etmedim ama vuruldum silahla ve farkindaydim ruya oldugunun, garip bir aci, ilk hissettigim duygu inanilmaz bir yanmaydi, sanki kursun degil de yanan bir mesale sokmustu biri karnimin icine... Bir kez de (en son seferinde, 1-2 hafta once) bir arkadasimla bulustum ve ona "Asli, su an ruyadayiz, farkinda misin? Yani acaba sen gercek misin, sen de beni goruyor musun yoksa seni beynim mi yaratti?" demistim ve Asli'dan yanit alamamistim..duymadi sanki beni hic, birseyler anlatmaya devam etti..Sonra da dedim ki" Tamam, peki, sana kanitlayacagim, yarin sabah kalkinca ilk is seni arayacagim bunu unutma" Uzun zamandir gorusmemistik, konusmamistik, oyle boyle degil en az 3 sene!..Sabah hemen aradim tabii ki ama hatirlayamadi ne gordugunu fakat gulduk cok, bahaneyle de konusmus olduk ..
Bazen kendimi bu ruyalara o kadar kaptiriyorum ki uykum gelmese bile acaba uyusam nereye gidip ne yapiyor olacagim diye merakimdan gidip yatiyorum..Bazen de bu beni o kadar korkutuyor ki inception filmini hatirliyorum hani kadinin gercek hayati ruya sanip ruyalarindaki ailesiyle yasamak istedigi..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder