23 Şubat 2011 Çarşamba

Lokanta Maya



Dün akşam arkadaşımız Didem'in geçen mayısta açtığı Karaköy Lokanta Maya'ya gittik. Daha önce sadece kahvaltı yapmış ve bir kaç kez de Didem'in içki yanına yaptığı ufak atıştırmalıkların tadına bakmıştım. Zaten iyi bir aşçı olduğunu biliyordum --yaratıcı sabah kahvaltısından da belliydi-- ama dün akşam gerçekten ortaya gelen her şey muhteşemdi. Zaten ne yiyeceğimizi seçemediğimiz ve hepsinin tadına bakmak istediğimiz için tüm menüyü söyledik ortaya. Menü zaten günlük olduğu için diğer lokantalardaki gibi sayfa sayfa klasik yemekler yok, sadece o güne ve mevsime özel tatlar var. Sanırım işin sırrı da hep yediğimiz, sevdiğimiz ve tadını iyi bildiğimiz yemeklerin --ege yemeklerinin-- farklı malzemeler eklenerek yenilenmesi. Öyle ki o mücverin içinin peynirli yumusak tadı, yanındaki otlu yoğurtla tapas olarak servis edilmesi, o ahtapotun karamelize mor soğanla ve sirkeyle ızgaralanmış olması, o humus, o keçi peyniri...vs vs. Gerçekten uzun zamandır bu kadar lezzetli şeyler yememiştim. Ayrıca her zaman yediğim salata, makarna, hamburger ya da ev yemeklerinden ne kadar sıkıldığımı; önüme gelen her yemek için acaba bunun tadı nasıl, bunun içine ne koymuş diye düşünerek çatalımı daldırmayı ne kadar özlediğimi farkettim..Bundan sonra gerçekten yapacağım her türlü yemek davetinin mekanı Mayadır.. Bu arada Didem'in kitabı "Kızınız defneyi oğlumuz iskorpite..." yi de aldım, aynı olur mu bilmem ama evde de deneyeceğim hemen!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder