14 Şubat 2011 Pazartesi

Değişim rüzgarları..


Herkesin hayatını 27 senede bir etkileyen büyük fırtınayı okumuştum yıllar önce. Artı 2-3 eksi 2-3 olmak üzere her insan, hayatında bir 27 yaş civarında; bir de bunun katı olan 54 yaş civarında büyük bir bunalımdan/testten/değişimden geçiyor. Çoğu insan bocalasa da sonunda bir şekilde çözüp hayatlarına devam ediyorlar, bazen zaferle çıkıp, sonuçta da daha güçlenerek yollarına devam ederler. Bazı insanlarsa --duygusal açıdan daha kırılgan olanlar-- bununla baş edemeyip, çoğu zaman bir çıkış bulamadıklarında intihar ediyorlarmış...27-28 yaşlarında intihar eden ya da bir şekilde ölen bir çok tanıdık ismin (Kurt Cobain, Jim Morrison, Jimi Hendrix, Jeff Buckley, Tim Buckley, Cliff Burton... daha detaylı bir bakış için http://www.av1611.org/rockdead.html)yaşadıklarını bu şekilde açıklıyorlar.Bu krizi atlatan ikinci döngüyü tabii ki daha kolay atlatıyor...

Durum bu kadar karamsar olmasa da ben de kendimde bir değişim rüzgarları hissetmiyor değilim..Ama bu tabii ki daha iyi bir sonuca yönelik..Sadece ben değil, en yakınımdaki birçok insan da bu değişimden geçiyor, bunu görebiliyorum. Artık bazı şeylere daha az tahammül edilebiliyor, bazı şeylerde daha kolay karar alınabiliyor, daha fazla risk alıp, daha cesur olunabiliyor. İş ya da yaşadığın yer, her ikisini de sanırım tam da bu dönemde sorgulamaya başlıyorsun, gerçekten istediğim bu mu, hayatım bu şekilde mi devam edecek, müdahale edecek miyim, ne yapacağım. Kesinlikle bu bunalımdan zaferle çıkmak gerek, bu bir test, sonunda kazanan ben olmalıyım.

1 yorum:

  1. Janis Joplin ablayı da unutmayalım:)Kendisi Jimi Hendrix abimizin ölümünden henüz 15 gün sonra aşırı dozdan ex olmuştur:)

    YanıtlaSil