10 Şubat 2011 Perşembe

Black Swan



Vizyona girmesini bekleyemeyip bulduğum DVDsini izledim geçen hafta. Dünya bu kadar sallanırken neden bukadar geciktirdiler girişini o da enteresan. Görüntü kalitesi gayet iyiydi ve de hiç kendimi kötü hissetmedim yasal olmayan versiyonunu izliyorum diye, Hollywood'a yeterince para kazandırdığımı düşünüyorum geçtiğimiz 30 sene içerisinde. --dikkat spoiler gelebilir ilerde--
Sanırım etraftan çok fazla fikir ve yorum alıp okuduğum için beklediğim kadar içimi rahatsız etmedi. Bu iyi birşey, çünkü, hala Requem for a dream'in bazı sahneleri yıllar sonra bile içimi burkar düşününce. Filmi beğendim. Daha doğrusu etkilendim. Bir gün sonra ve hatta gece yatarken hep aklımdaydı film ve verdiği duygu tüm gün içimden çıkmadı. Yine de bazı eksik kalmış yerlerini bulmadım değil. Anneyle ilgili travma yeterince belirgin değil (belki de kıza da yeterince belirgin gelmediği için adını koyamyordur, bilerek böyleyse mantıklı), nedense o anneyle bir bağlantı kurulacak sandım sonunda ama olmadı. Eski balerinin (Winona) filmdeki varlığı da biraz zayıf kalmış, düşününce emekli olması, kaza.. eee yani noldu sonra? Gerçekte Natalie ona zarar verdi mi? Natalie'nin Winona'dan ne kadar etkilendiği biraz havada kalmış bence..Onun gibi mükemmel olmak istemesiyle mi başladı? Ama Winona o kadar mükemmel mi biz bunu anlayamadık..Diğer kızın (Mila Kunis) da durumu biraz karışık, benim fikrim herşeye sebep olan kızın verdiği ilaç ama tam belirgin değil, sonradan kız bir iyi bir kötü mü yoksa Natalie mi bu şekilde algılıyor, adam aynı şekilde aşık mı değil mi, umrunda değil mi..Mutlaka bunların bir kısmı bilinçli ama hepsi birleşince aklımda bazı sorular bıraktı benim. Yine de filmin verdiği duygu yerini buldu içimde ve bir hafta sonra hakkında yazacak kadar etkiledi beni..Komik ama lisede evlenmediği için çok sinirli ve problemli olan 40 yaşındaki müdür yardımcısı kadını, hiç evlenmeden evde oturup kafayı yiyen 50 yaşındaki uzak kadın akrabaları hatırladım bir an.Sonuç: Hayat gerçekten seksten ibaret...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder