7 Şubat 2011 Pazartesi

Game Theory

Yaklaşık iki ay önce merakımı celbetti ve araştırdım..(hayır kütüphaneye gidip ansiklopedi karıştırmadım, sadece Wikipedialadım)
Game Theory bir çoğumuzun hayatına A beautiful mind'da Nash'in en ünlü teorisi olarak girdi. Fakat benim aklım sosyal ilişkilerin bu kadar matematikle bağdaşabileceğini almıyor. Her ne kadar Başak burcu olsam da yükselenim balıktan bir hayli etkilenerek duygularımla hayatımı yönlendiriyorum. Ama bir kadın olarak "oyun oynamak" çok uzak değil..Yapamasam da çok aşina olduğum bir akıl verme yöntemi. Biz kadınların tümünün bildiği basit ilişki ayak oyunlarını ancak Harvard'lı bir profesör beyefendinin hayatını vererek ortaya çıkarması da enteresan..

Game Theory

..Günlük hayatımızda patronumuzun, sevgilimizin ya da ülkeyi yönetenlerin bizi yönlendirmeye çalıştığını sık sık görürüz. bize önerdikleri oyun, seçeneklerden birisinin kesinlikle daha parlak göründüğü bir seçimdir. Bu seçenekte karar kıldığımız zaman karşımıza yeni bir oyun çıkar ve böylelikle kısa bir süre sonra akılcı seçimlerimizin bizi hiçbir zaman istememiş olduğumuz biryere getirdiğini görür ve tuzağa düştüğümüzü anlarız...Bu noktaya gelmemek için yapacağımız şey, arada bir beklenmedik biçimde davranmaktır. En çekici görünen seçeneklerden uzak durduğumuz zaman kaybettiğimiz şeyler karşısında daha özgür oluruz. Doğal olarak hedefimiz sadece beklenmedik biçimde davranmak değil; bunu belli bir olasılık stratejisine uygun olarak yapmaktır.
Oyuncuların hepsinin aynı hedefe yönelmesi bu oyuncuların hedefi elde etme olasılıklarını azaltacaktır, farklı hedeflere yönelim ise artıracaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder