1 Temmuz 2011 Cuma

Çocuk kitapları




Poyraz'ın kitaplara olan ilgisi geçen seneden başlayarak artınca ben de ona en doğru, en güzel, en tatlı, en yaratıcı ve etkileyici kitapları aramaya koyuldum. Tabii tüm bunlar bana göre. Tek tek tüm kitapları okuyup, resimlerine, konularına ve anlatım dillerine bakıp karar veriyorum. Bazıları -özellikle Türk yazarlar- oldukça enteresan. Mesela "Korkak Tavşan" diye bir kitapta anne çok yorgun olduğu için yatıyor, akşam yemeği sofrasını baba ve oğlu topluyor. Buraya kadar mesaj iyi. Ama sonra baba-oğul oturup televizyon izliyorlar ve sonra yatıyorlar..Bak! babayla oturup televizyon izleme diye bir aktivite mi var? Ne saçma! akşamları televizyon izleme aktivitesi milli bir davranış şekli olmuş hakikaten ki çocuklarımıza da bunu aşılamamız gerekiyor..Sonra da dışarıdan bir ses duyup oğlu babayı bahçeye çıkarıyor ama baba aynen şu şekilde söyleniyor " Ama evladım yaptığına bak bu saatte beni bahçeye çıkarıyorsun hem de pijamalarımla.." Baba değil yaşlı dede sanki! Ne alakası var?... Sonra da baykuş " ne oldu?" diye sorunca babası oğlu üzülmesin diye "hiiç, benim oğlanın bir arkadaşı duyduğu sesten korkmuş da ona bakalım dedik".. tamam yani çocuklarımıza "Korktuğunu sakın gösterme!", "Erkek adam korkmaz" onun yerine yalan söyle, alengirli bir hikaye uydur, asla direk duygularını ifade etme, hele korkmak, sakın! mı diyoruz? Tam türk işi..
Gerçekten çok enteresan hikayeler var bu kitaplarda, daha nelere denk geldim.. Bazıları da gerek öyküsü gerek çizimleri, renkleri o kadar tatlı ki, ben de Poyraz'a okumaya bayılıyorum. Bu arada çocuk kitapları yazmakla ilgili bir projem var. kafamda kısa ama tatlı ve eğlenceli/eğitici bir hikaye var, onun üzerinde çalışıyorum..kim bilir belki de iler de 2. bir J.K. Rowling oluveririm! Bööö sen önce şu bloğu doğru düzgün yaz da!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder